Tivoli-gæsters personlige oplysninger hacket

Tivolis app har været udsat for et it-angreb, hvor hundredvis af gæsters oplysninger såsom navne, adresser og i nogle tilfælde kreditkort-oplysninger er blevet kompromitteret.

Arkivfoto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix.
Offentliggjort Sidst opdateret

Flere hundrede brugere af Tivolis app, Mit Tivoli, har fået kompromitteret deres personlige oplysninger efter et it-angreb, hvor hackere har haft adgang til kundernes navne, adresser og telefonnumre.

Det bekræfter Tivoli over for Version2.

(Artiklen fortsætter under videoen)

– Omkring 15 procent af de kompromitterede brugere har haft et betalingskort gemt på deres profil, siger Tivolis direktør for it-udvikling, Jonas Buhl Gregersen, til Version2.

– Vi har selvfølgelig tjekket alle sammen igennem, og der er ikke blevet foretaget et eneste køb på de kort.

At der ingen køb er foretaget skyldes blandt andet en sikkerhedsmekanisme i Mit Tivoli, hvor brugerne skal indtaste kortets kontrolcifre, før de kan købe noget.

Usædvanlig aktivitet

Tivoli bliver opmærksom på angrebet, da der fredag aften er en usædvanlig høj aktivitet i appen. Samtidig ringer en kunde til Tivoli og oplyser, at hans bruger er blevet brugt på en ny enhed – uden at han selv mener at have brugt appen.

– Derefter lukker vi ned for hele platformen Mit Tivoli, siger Jonas Buhl Gregersen til Version2.

Ifølge Version2 er sagen meldt til politiet og Datatilsynet.

Powered by Labrador CMS