Popularitet: Her er vinderen af Eurovision Song Contest

Ud fra en beregning på popularitet på de sociale medier vinder dette land Eurovision Song Contest.

Danske Anja Nissen bliver nummer 11 ved Eurovision Song Contest – regnet ud fra popularitet på de sociale medier. Foto: Sarah Christine Nørgaard/Scanpix (Arkivfoto)
Danske Anja Nissen bliver nummer 11 ved Eurovision Song Contest – regnet ud fra popularitet på de sociale medier. Foto: Sarah Christine Nørgaard/Scanpix (Arkivfoto)
Offentliggjort Sidst opdateret

I næste weekend afvikles finalen i Eurovision Song Contest.

I den anledning har Cuponation fundet vinderen af sangkonkurrencen.

Det er sket ud fra de optrædende kunstneres popularitet på de sociale medier.

Italien vinder

Hvis populariteten på de sociale medier er den afgørende faktor, så vinder italienske Francesco Gabbani og Danske Anja Nissen vil få en 11. plads.

Ud af de nu afgjorte finalister, ville vinderen i dette tilfælde, blive Francesco Gabbani, med et totalt antal af 639.249 følgere, fordelt på:

• Facebook (294.849)
• Instagram (305.000)
• Twitter (39.400)

Francesco Gabbani har over dobbelt så mange totale følgere end 2. pladsen, Holland, som i totalt set har 237.548 følgere på sociale medier.

Ingen top 10-placering til Danmark

Vores egen repræsentant for Danmark, Anja Nissen, har en 11. plads med et totalt antal af sociale medie-følgere på: 67.802, som er fordelt således:

• Facebook (29.295)
• Instagram (31.400)
• Twitter (7.107)

 

Eurovision Song Contest afholdes i år i Kiev i Ukraine.

Danmark er med i semifinalen på torsdag. Den sendes klokken 21 på DR1.

Finalen kan ses direkte på DR1 lørdag den 13. maj klokken 21.

Powered by Labrador CMS