Kate-effekten hamrer igennem

Folkene bag det britiske brand Amaia må have ualmindelig svært ved at få armene ned.

Udgivet Opdateret

Der findes næppe en familie i denne verden, der har mere offentlig bevågenhed end den britiske kongefamilie. Der bliver ikke mindst lagt mærke til, hvordan specielt den yngre generation, i særdeleshed hertuginderne Meghan og Kate, er klædt på.

Det har også en aldeles afsmittende effekt på det, der bliver langet over disken i modeverdenen, skriver The Guardian.

Artiklen fortsætter under videoen

Ifølge mediet er det flere gange sket, at outfits som de Meghan og Kate hver især har haft på, er blevet revet af hylderne, ligesom flere forholdsvis ukendte designere har fået en kickstart på karrieren ad den vej.

Lige nu nyder så også et børnetøjs-brand, London baserede Amaia, godt af hertugindeeffekten. Virksomheden har i forbindelse med corona-pandemien valgt at designe og producere moderigtige mundbind og det har vist sig som en oven ud fantastisk ide.

Ikke mindst efter Kate af et par omgange ved officielle besøg, senest i Cardiff i det sydlige Wales den 5. august, har båret småblomstrede eksemplarer fra Amaia.

Butikkerne kunne nemlig lynhurtig efter de første fotos af hertuginden fra besøget melde total udsolgt af Amaia mundbindene, der sælges for det, der svarer til cirka 125 kroner per styk.

Samtidig skabte billederne også generel stigning i interesse for netop moderigtig mundbind. Det kunne blandt andet den digitale mode-udbyder Lyst konstatere. Virksomheden oplevede, at søgningen på deres web-site efter Amaia lignende mundbind lynhurtigt steg med 185 procent.

Under besøgene i Wales bar også prins William mundbind. Det var dog i et mere enkelt design – det var ensfarvet blåt – og det fremgår ikke om også det smittede af på salget af lignende eksemplarer.

Powered by Labrador CMS