Jay-Z lancerer eget canabis-brand

Rapperen, der er gift med megastjernen Beyoncé, går ind på det lovlige cannabis-marked med eget brand.

Udgivet Opdateret

Den amerikanske rapper og hip-hopstjerne Jay-Z, der danner par med superstjernen Beyoncé har mange jern i ilden. Ud over sin egen karriere som aktiv musiker står han også bag blandt andet sportsbar-kæden 40/40 Club og musik-streamingtjenesten Tidal ligesom han er ejer af NBA-holdet Brooklyn Nets.

Nu udvider han så sit forretningsimperie i en ny retning. Han har netop lanceret sit helt eget brand, Monogram, indenfor produktion af cannabis-produkter.

Det skriver blandt andet CBS News, som også nævner, det sker i et joint venture samarbejde med Californien baserede Caliva.

Artiklen fortsætter under videoen

Det er en virksomhed, Jay-Z har fungeret som branding-strateg for gennem længere tid og som han således har et godt kendskab til.

Partnerne annoncerede selv nyheden op til weekenden via selskabets egen Instagram-profil og hjemmeside.

Af hjemmesiden fremgår det, at Monogram-planten dyrkes af eksperter og ‘med personlig opmærksomhed’ samt at Monogram skal være med til at redefinere cannabis’ betydning for forbrugerne.

Desuden, at en del af planerne er at hjælpe folk, der har fået fængselsdomme på baggrund af cannabis-relaterede sigtelser.

Powered by Labrador CMS