Her er kongehusets store frygt

Det britiske kongehus frygter, at Meghan og Harry kan udnytte det royale brand kommercielt.

Meghan og Harry ses her, da de lige var blevet forlovet tilbage i 2017. Men nu er parret altså ikke længere i den royale familie. Foto: Daniel LEAL-OLIVAS / AFP / Scanpix
Udgivet Opdateret

Dronning Elizabeths erfarne rådgiver har udtalt sig til britiske medier om det ‘utilfredsstillende’ træk som Meghan Markle og prins Harry kan lave som det næste.

Artiklen fortsætter under videoen.

Rådgiveren Thomas Woodcock, der er kendt som Garter, forklarer til Express, at det ikke ville klæde de nu tidligere royale at tjene penge på deres brand som ‘Sussex Royals’, som de har opbygget siden parrets bryllup, hvor de blev hertug og hertuginde af Sussex.

Meghan og Harrys udmeldelse af det engelske kongehus har skabt chokbølger i både medier, befolkning og kongehuset. Og ifølge Thomas Woodcock er problemet løst, men at man altså ‘enten var royale eller ej’.

Thomas Woodcocks rolle i kongehuset er at sikre, at de royale varemærker ikke bliver brugt på en kommerciel måde.

Kongehuset frygter tendens

Meghan Markle og prins Harry har igennem længere tid opbygget flere kanaler på de sociale medier, hvor de har været Sussex Royals med egen hjemmeside lige så.

Thomas Woodcock siger, at man følger situationen nøje ifølge Express.

– Det er et usædvanligt tidspunkt og det er et spørgsmål om at vente og se, hvordan det udvikler sig, forklarer han.

Flere kilder fortæller, at Meghan og Harry har underskrevet en række forpligtigelser, som de skal overholde indenfor den royale protokol.

Dette har Thomas Woodcock dog ikke kommenteret på.

Powered by Labrador CMS