Coca-Cola lancerer CokeTV i Danmark

Nu er Danmark klar til CokeTV, der bliver optaget i et studie bygget til formålet i København. Værterne bliver Gex, Astrid Olsen og Max Marius.

Værterne bliver tre af Danmarks helt store YouTubere, Gex, Astrid Olsen og Max Marius. Pressefoto.
Udgivet Opdateret

Nu på torsdag den 13. april kan alle med et ungt og humoristisk sind tune ind på en ny YouTube-kanal, CokeTV, som det ikoniske brand Coca-Cola står bag.

Værterne bliver tre af Danmarks helt store YouTubere, Gex, Astrid Olsen og Max Marius, som de næste mange torsdage vil tage danskerne med på eventyr i og uden for det specialbyggede CokeTV-studie i København.

Temaer

Temaerne vil blandt andet være gaming, gadgets, sport, musik og mode samt andet lokalt og aktuelt indhold, der vedkommer danske unge.

Hver episode starter med, at værterne trækker en oplevelse fra studiets ’bucket’, hvori der også vil være en udfordring af sjov eller opsigtvækkende karakter som f.eks. kunstigt frit fald.

Værter tager udfordringer op

Idéerne til udfordringerne kommer blandt andet fra seerne selv og med udgangspunkt i seernes bucket-liste, som er en betegnelse for en liste med mål og drømme, man gerne vil nå at opleve i sit liv, vil værterne sammen med Coca-Cola tage udfordringerne op, lyder det fra Coca-Cola Danmark:

– Hele konceptet er sat i stand efter ideen om at række ud til de unge, være i dialog med dem og inspirere dem til at føre deres idéer og drømme ud i livet. Vi arbejder ud fra en idé om, at drømme er sjovest, når de bliver til virkelighed – når de spreder smil, glæde og lykke. Vi vil faktisk påstå, at verden bliver et lidt bedre sted, når du får sat kryds på dit livs To Do-liste, fortæller Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra The Coca-Cola Company, Danmark, i en pressemeddelelse.

CokeTV bygger på succes fra Tyskland

Den danske udgave af CokeTV bygger på den store succes fra Tyskland, hvor CokeTV fik sin debut i 2014.

Bare to år efter lanceringen havde kanalen fået 268.000 følgere og 29 millioner visninger, hvilket har gjort den til en af de mest populære kommercielle YouTube-kanaler.

Siden er CokeTV også kommet til Storbritannien, Irland, Frankrig og Spanien.

Gex glæder sig

Gex, også kendt som Phillip Madsen, som bliver en af værterne, har over 200.000 følgere på sin personlige YouTube-kanal, og han glæder sig over, at danskerne nu også kan få en bid af CokeTV-kagen:

– Det er megafedt, at vi får lov til at dele alle de her crazy oplevelser sammen med vores følgere, som også har mulighed for at være med til at bestemme, hvilke oplevelser og udfordringer vi skal igennem. Vi håber, at vi sammen med Coca-Cola kan inspirere unge til at føre deres ideer og drømme ud i livet, fortæller han.

Hos Coca-Cola Danmark glæder man sig over at kunne nå de unge i øjenhøjde med deres ’egen’ kanal:

– Vi er meget glade for, at vi nu kan lancere CokeTV i Danmark og dermed styrke vores relation til de unge her i landet. Styrken ved dette koncept er, at indholdet på CokeTV afspejler den unge YouTube-generations interesser, og at de dedikerede værter også er målgruppens idoler. Samtidig er indholdet lokalt produceret, hvilket gør, at vi kan tage fat på nogle af de begivenheder, som danske unge møder, fortæller Peter Hædersdal, Senior Brand Manager fra The Coca-Cola Company, Danmark.

CokeTV sender hver torsdag eftermiddag på Youtube.

Powered by Labrador CMS