Medie: Kæmpe flop for prinsessen
Meget lille interesse for lanceringen af svenske Madeleines nye hudplejebrand
Lørdag lancerede prinsesse Madeleine sit nye hudplejebrand 'MinLen', ved et stort anlagt arrangement i den svenske kosmetik-kæde Lyko's butik i mondæne Drottninggatan i Stockholm.
Men prinsessen, der selv var til stede, måtte ifølge flere svenske medier konstatere, at interessen fra publikum var yderst begrænset.
En fiasko
Expressen går endda så vidt som til at kalde lanceringen for en decideret fiasko.
Ifølge mediet skulle man helt hen til få minutter før butikken åbnede, inden der var nogle få, som stillede sig i kø for at komme ind.
Expressen nævner i øvrigt også, at lanceringen var lukket for pressen.

Anklaget for brud på loven
Madeleine gjorde første gang opmærksom på sit MinLen-tiltag via Instagram tilbage i marts måned.
Og efterfølgende blev hun fra flere sider anklaget for brud på markedsføringsloven, fordi hun ikke tydeligt gjorde opmærksom på, at der var tale om annoncering.
Fik voldsom kritik
Samtidig blev hun voldsomt kritiseret for at anvende sin royale titel i markedsføringen.
Hoffet reagerede dengang ved at forklare, at Instagram-opslaget ikke var ment som markedsføring men som ren information.