Seebach-musical: Her er anmeldernes domme

Anmelderne roser skuespillere i Seebach musical - deres sang og kropssprog er som originalerne.

Udgivet Opdateret

Der er både plads til nostalgi og nye hits i musicalen “Seebach”, der netop har haft premiere på Fredericia Teater.

Musicalen fortæller om Seebach-familiens op- og nedture. Og det gør den ifølge anmelderne godt.

-Umanerligt vellykket

Jyllands-Postens anmelder Henrik Lyding giver fem stjerner og skriver:

– Resultatet er umanerligt vellykket i Fredericia. At skrive en ny dansk musical, der sprudler med gode replikker; som ofte er medfølende, men aldrig flæbende; som ubesværet fletter de mange hits ind i handlingen, og som, vigtigst af alt, sprinter fra fortid til nutid, fra fars historie til sønnikes på det eleganteste.

Musikmagasinet Gaffa kaster ligeledes fem stjerne afsted mod musicalen. Gaffas anmelder Camilla Palmann skriver:

– Der er hitbaskere nok fra både Tommy og Rasmus at bygge en musical på, men en musical kræver ikke bare iørefaldende hits, men også en original historie, der underholder og rører sit publikum. På særligt dette punkt synes instruktør Thomas Agerholm at lykkes med sit projekt, der ikke bare bliver en letkøbt afspilning af klassiske numre, som familien Danmark kan skråle med på.

Især skuespillerne får stor ros af anmelderne. De optræder og synger næsten, som var de personerne, de portrætterer.

-Rammer krøltoppens kropssprog lige på kornet

Politikens Henrik Palle giver fem stjerner og roser indsatsen.

– Pelle Emil Hebsgaards Tommy Seebach rammer krøltoppens kropssprog lige på kornet, især ved klaveret.

“Seebach” har dog visse udfald undervejs. Det påpeger BT’s anmelder Morten Buckhøj.

– Dramaturgisk lykkes “Seebach” ikke fuldt ud, historien fortælles på skift af børnene, og det bliver periodisk både stift og lidt omstændeligt, men det opvejes tifold af den musikalske fest, det lykkes hele holdet at skabe på scenen.

Forestillingen vil i 2018 også lægge vej forbi Aarhus og København.

/ritzau/

Powered by Labrador CMS