Prins Nikolai begår stor bommert
Den slags dur bare ikke.
Hvad, der måske nok skulle have været et smart reklame-stunt for en biludlejningsvirksomhed, er endt som en mindre royal skandale, og så er det endda her hjemme. Hovedpersonen? Prins Nikolai.
På sociale medier florerer nemlig et billede, der er et udklip af en officiel pressemeddelelse fra Sixt, der udlejer biler, hvor prinsen ses – og på det skammeligste bruges som kølerfigur for virksomhedens fremstød.
Billedet stammer fra en pressemeddelelse, der angivelig har haft det som emne, at Prins Nikolai har valgt et bil-abonnement hos lige netop Sixt, og den slags du’r ikke, når man er blåblodet. Pressemeddelelsen er i øvrigt fjernet, men ikke uden, den blev opdaget.
Prins Nikolai har været inde og hente sin Renault Clio... pic.twitter.com/m9X0UIz9Jz
— Jakob Andresen (@jakobandresen) November 16, 2018
Til trods for, at pressemeddelelsen er fjernet hos Sixt, der ganske vist ligner en afsender, så forholdet Kongehuset ifølge BT sig til hele situationen med bøjet hoved.
“Prins Nikolai beklager fejltagelsen, som der nu er rettet op på,” får avisen at vide fra kongehusets kommunikationsafdeling, der oplyser, at den slags reklame naturligvis strider mod generelle retningslinjer for den royale familie.
Hverken BT eller Ekstra Bladet har haft held til at træffe Sixt for en kommentar til sagen.