Misforståelse mellem Alexandra og Kongehuset?
Det hele startede med en bil ...
Prins Nikolai har været i vælten den seneste tid. Som Kendte.dk skrev tidligere i november, har der floreret et udklip fra en pressemeddelelse online, hvor biludlejeren Sixt skriver, at Nikolai har valgt at køre bil på abonnement hos udlejeren.
Det fik Kongehuset til at melde ud, at den slags må en dansk prins ikke, da sådan en reklame strider mod generelle retningslinjer for den royale familie.
Alexandras officielle holdning til sagen var i starten, at Nikolai var blevet misbrugt i reklamen, men ifølge B.T., der henviser til Se og Hør, har Alxandra trukket den udtalelse tilbage.
Prins Nikolai har været inde og hente sin Renault Clio... pic.twitter.com/m9X0UIz9Jz
— Jakob Andresen (@jakobandresen) November 16, 2018
Tilbage står udklippet fra pressemeddelelsen og Kongehuset og Alexandra med to indledningsvist vidt forskellige holdninger til, hvem der har gjort noget forkert i sagen.
Tilbage står også biludlejeren Sixt. Virksomheden ejes af Henrik Keller Isaksen, og han tager i B.T. Nikolai i forsvar, og kommunikationsekspert Henrik Byager siger til B.T., at sagen viser, at Alexandra og Kongehuset måske ikke helt har styr på, hvad der skal menes officielt om sager som denne.
– Det her har været lærerigt for alle. Alexandra har fundet grænsen for, hvor meget man kan gå ud med, uden det giver problemer, som man ikke kan have, når man skal værne om kronen og tronen. Vi er ikke vant til, at folk så tæt på kongehuset siger sådan nogle ting. Og jeg tror ikke, vi kommer til at se det igen. Det er en sag, alle helst ville have været foruden, siger Henrik Byager til B.T.