Han sælger sjove “Kong Henrik”-produkter: Kongehuset er ikke enig i morskaben
Kongehuset mener ikke det er i orden, at bruge den kongelige familie i markedsføringen af produkter, som eksempelvis Christian Frederiksen har lanceret med "Kong Henrik".
Tidligere DR-journalist Christian Frederiksen kan rigtig godt lide prins Henrik.
Så meget, at han for 14 dage siden startede en tøjkollektion, der omhandler prins Henrik:
– Det kører meget på det, som prins Henrik netop kan lide. For eksempel har vi et forklæde med et billede af prins Henrik og teksten “Kongen af køkkenet”, fortæller Christian Frederiksen til kendte.dk.
Stor fan af prins Henrik
Han er stor fan af den 82-årige prins. Christian Frederiksen mener det er urimeligt, at han aldrig har fået den kongetitel, han så meget har ønsket sig:
– Det er uretfærdigt, siger han og fortsætter:
– Hvorfor kan Mary blive dronning, når han ikke kan blive konge? Det må jo så være, fordi en dronning er mindre værd end en konge, og det synes jeg ikke er særligt tidssvarende, forklarer Christian Frederiksen.
Kongehuset: -Det er ikke i orden
I følge bt.dk kan Kongehuset ikke se det sjove i tiltaget:
– Det er ikke i orden at misbruge den kongelige familie i markedsføringen af produkter, og det ser helt klart ud til at være tilfældet her. Det vil vi reagere på ad de kanaler, som er relevante i den konkrete sammenhæng, oplyser kongehusets kommunikationschef Lene Balleby til bt.dk.
Uforstående over for kritik
Christian Frederiksen forstår ikke kritikken fra Kongehuset:
– Jeg kan ikke se forskellen på om det er et forklæde eller en revy, der laver lidt sjov med prins Henrik, siger han til kendte.dk.
Han har tirsdag formiddag ikke hørt fra Kongehuset:
– Men hvis de retter henvendelse til mig, så lytter jeg naturligvis til, hvad de har at sige, fortæller Christian Frederiksen.
Kollektionen omfatter blandt andet forklæder og muleposer.
I løbet af de 14 dage, som kollektionen har været ude, er salget gået godt:
– Folk synes om det, slutter Christian Frederiksen.