Ekspert: Meghan og Harry bliver som jaget vildt
Hertugen og hertuginden af Sussex har ikke længere Buckingham Palace til at beskytte sig. Det giver stort set medierne frit spil.
Hvis prins Harry og Meghan Markle regner med, at mediernes interesse for dem vil aftage, nu hvor de mere eller mindre har meldt sig ud af det britiske kongehus, kan de godt tro om. I hvert fald ifølge Camilla Tominey, der er associeret redaktør på The Telegraph.
“Jeg vil ikke vædde på det. Selv efter de er trådt tilbage som fremtrædende medlemmer af den royale familie, er interessen for, hvad de laver intakt. Derfor venter paparazzi-fotograferne uden for deres hjem på Vancouver Island”, skriver hun i et indlæg i avisen.
Artiklen fortsætter under videoen
Hun mener, at såfremt Harry og Meghan er fast besluttet på at vende ryggen til Storbritannien og i stedet opholde sig i Nordamerika, vil de sandsynligvis udsat for endnu mere opmærksomhed.
“Selv om deres popularitet i Storbritannien skulle falde, vil amerikanske medier fortsat følge dem nøje”, skriver Camilla Tominey.
Hun nævner også, at alt imens parret via deres advokater har truet britiske medier med sagsanlæg, fordi de har bragt paparazzi-billeder fra en spadseretur med Archie og to hunde, har amerikanske TV-stationer bragt nøjagtig den samme historie. Det uden parret har reageret.
Dette medfører ifølge Camilla Tominey to problemer for Harry og Meghan. Det åbner ikke bare for beskyldninger om dobbeltmoral, men gør dem samtidig endnu mere udsatte end de var i Windsor. Paparazzi-fotograferne fra de store amerikanske medier behandler allerede parret på samme måde som andre berømtheder. Nok kaldes de stadig stadig hertug og hertuginde, men fra et medieperspektiv er der nu frit spil, da de ikke længere er under beskyttelse af Buckingham Palace.
“Glem ikke, at disse paparazzier er fra Los Angeles baserede billedagenturer – ikke britiske. De viser ingen tegn på at ville nedtone på trods af parrets klager over at blive ‘forfulgt’ og ‘belejret’. Jo større markedet i Amerika er, jo større er behovet for billeder – hvilket vil gøre det endnu vanskeligere for Harry og Meghan at afbalancere deres ønske om privatliv med deres behov for reklame”, forklarer Camilla Tominey.